FAQ

Produsele sunt organice?

In cea mai mare parte, dar nu in intregime. Nu promovam taranii care se bazeaza foarte mult pe chimicale pentru a cultiva, creste si a produce alimentele lor. Dar nici nu avem mijloacele si motivatia de a supraveghea felul in care taranii lucreaza. Bineinteles ca taranii prefera sa evite chimicalele costisitoare si sunt impinsi spre folosirea lor, in cea mai mare parte, datorita unei piete nedrepte si extrem de competitiva. Speram ca Cutia Taranului il va ajuta pe taranul roman sa isi vanda produsele mult mai usor, mai consecvent si mai sigur. Si astfel, cand taranul va avea mai mult timp si venituri mai mari, putem (si vom) incuraja taranii sa se indrepte spre o agricultura mai apropiata de natura, mai putin laborioasa si mai putin dependenta de chimicale. De asemenea, noi credem ca, in acest moment, „local” este mai valoros si mai sustenabil decat „organic”.

Productia este monitorizata sau certificata de vreo organizatie sau autoritate?

Speram ca nu. Este vorba de mancarea pe care insasi taranii o pun pe masa lor – acest lucru impreuna cu gustul tau este aprobarea pe care o cautam. Reglementarile si aprobarile oficiale garanteaza mancare industrializata si nu mancare sanatoasa, de calitate. Procesele de certificare sunt lungi, obositoare scumpe si de cele mai multe ori, nerespectoase si pertubatoare fata de viata taranilor. Daca nu va place ce vi se livreaza, va rugam sa instiintati taranii, incercati sa le comunicati cu respect si sinceritate ce va place si ce nu va place. Nu este vorba doar despre cumpararea unor produse – este vorba despre dorinta de a crea o societate armonioasa, de sine statatoare. Cu cat mai mult efort va fi depus, cu atat va fi mai bine.

Cum sunt  pastrate produsele proaspete?

In mod natural. In timpul lunilor productive, produsele sunt culese cat se poate de aproape de ziua livrarii. Acest lucru este posibil datorita faptului consecventei care este oferita taranului prin Cutia Taranului. Taranului stie exact cat are de livrat intr-o saptamana si astfel culege doar ceea ce ii este necesar. Este foarte diferit fata de realitatea in care taranul culege cat mai mult pentru a avea o oferta mai mare pentru piata – produsele stand astfel pe mesele din piata pe perioade mult mai lungi.

In acest fel nu exista o nevoie prea mare pentru a gasi solutii de depozitare care sunt de cele mai multe ori scumpe si degradeaza prospetimea produselor.

Cum platesc?

Plata este aranjata in mod direct intre dvs si familia de tarani. Familia de tarani va va anunta cum prefera sa li se plateasca, prima data cand vor vorbi cu dvs. Daca ei nu fac acest lucru va rugam sa ii intrebati. Atat dvs cat si familia de tarani trebuie sa stiti si sa va simtiti confortabili cu intelegerea de plata.

Pot sa aleg mai multe cutii?

Desigur! S-ar putea sa gasiti cutii care sa se completeze una pe cealalta. S-ar putea sa va placa diversitatea oferita de doi (sau mai multi ) tarani. S-ar putea sa aveti nevoie de doua cutii pe saptamana (fiecare livrata in alta zi). S-ar putea sa doriti sa impartiti cutia cu vecinii sau prietenii. Deci da, puteti  sa alegeti si sa va alaturati mai multor cutii daca doriti.

Pot schimba o cutie cu alta?

Da. Pentru a alege o noua cutie, pur si simplu alegeti pagina de net a cutiei  pe care doriti sa o schimbati si folositi butonul „Schimba”  de la sfarsitul paginii. In formularul de „Schimba cutia” la care veti ajunge, va trebui sa ne transmiteti codul cutiei pe care doriti sa o schimbati (puteti gasi acest cod pe pagina cutiei, deasupra pretului) si noi ne vom ocupa de cererea dvs (folosind informatiile dvs de contact asa cum sunt inregistrate in baza noastra de date). Veti primi un telefon de la familia de tarani care se ocupa de noua cutie aleasa.

 

Pot oricand sa renunt la cutie ?

Da.  Daca doriti sa renunta, pur si simplu duceti-va la pagina cutiei pe care ati comandat-o si apasati pe butonul „Renunt” de la sfarsitul paginii. Cererea de a renunta la cutie va fi procesata in 3 zile. Daca asteptati sa va fie livrata o cutie in decursul celor 3 zile, va rugam sa fiti ingaduitor si sa o acceptati.

De asemenea, s-ar putea ca familia sa va sune – ii incurajam sa faca acest lucru si sa va intrebe in mod politicos care este motivul pentru care renuntati. Daca puteti, va rugam sa fiti generosi cu ei. Orice feedback pe care il puteti sa le oferiti, ii poate ajuta sa inteleaga mai bine la ce se asteapta cumparatorii si cum pot ei sa isi imbunatateasca serviciile sau ceea ce ofera.